تمرینات فیزیوتراپی برای درد شانه

تمرینات فیزیوتراپی برای درد شانه

تمرینات فیزیوتراپی برای درد شانه

در حالی که بهترین تمرینات تخصصی توسط فیزیوتراپیست شما برای هدف قرار دادن آسیب خاص شانه شما تجویز می شود، اما برای درد روزمره شانه، تمرینات خاصی وجود دارد که می توانید در منزل و با مشورت انجام دهید. این تمرینات ممکن است بخشی از برنامه درمان فیزیوتراپی در منزل برای شما باشند، اما همچنین راه خوبی برای از بین بردن هرگونه سفتی یا تنش در شانه شما هستند و به طور بالقوه به جلوگیری از آسیب دیدگی کمک می کنند.

مانند هر ورزش دیگری، مهم است که محدودیت های خود را بدانید و بیش از حد به خود فشار نیاورید و خطر آسیب احتمالی دیگری را تهدید نکنید. به همین دلیل قبل از انجام هرگونه تمرینی با متخصص فیزیوتراپی شانه خود مشورت های لازم را انجام دهید.

تمرینات فیزیوتراپی برای درد شانه

یک دست را روی سینه خود بیاورید و با دست دیگر در جای خود نگه دارید. بازوی خود را رها کنید و با بازوی مخالف این کار را تکرار کنید. این یکی از ساده ترین تمرینات فیزیوتراپی شانه است. انجام این کار هنگام نشستن پشت میز در محل کار، تماشای تلویزیون یا حتی به عنوان بخشی از تمرینات روزانه صبحگاهی بسیار عالی است. این برای کمک به مفصل شانه و عضلات آن در حفظ یا بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکتی طراحی شده است.

در حالی که یک دست خود را روی پشتی صندلی قرار داده اید، اجازه دهید بازوی دیگرتان آزادانه آویزان شود و چند بار در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت دور آن حلقه بزنید. سپس رها کرده و در طرف مقابل تکرار کنید. انجام این تمرین چند بار در روز به افزایش انعطاف‌پذیری کمک می‌کند و همچنین برای گرم کردن مفاصل قبل از تمرین عالی است. این تمرین یکی از بهترین تمرینات فیزیوتراپی برای درد شانه است.

بین چارچوب در بایستید و هر دو آرنج زاویه‌ای قائمه داشته باشند. در حالی که کف دست خود را به چارچوب در فشار داده اید، یک پا به جلو بروید و کمی به جلو خم شوید و از عضلات مرکزی بدن خود برای ثابت ماندن استفاده کنید. حرکت را با پای دیگر تکرار کنید و چند بار تکرار کنید تا سینه و شانه‌هایتان کشیده و تقویت شوند.

برای انجام این تمرین از روی دست ها و زانوهای خود شروع کنید، سپس با کف دست به تشک فشار دهید تا باسن خود را بالا بیاورید. در صورت نیاز زانوهای خود را کمی خم نگه دارید و وزن خود را بین کف دست ها و پاهای خود تقسیم کنید. ستون فقرات شما باید صاف باشد و سرتان به سمت پاهایتان کشیده شود و به شانه ها و پشتتان اجازه دهد تا به درستی بالای سرتان کشیده شوند. این تمرین که یکی از بهترین تمرینات فیزیوتراپی برای درد شانه است برای کشش و تقویت عضلات در شانه ها و همچنین کمر شما عالی است.

برای اینکه عضلات گردن و شانه ما کمی تسکین پیدا کند، به آرامی سر خود را فرو ببرید تا چانه به سینه شما برسد و کشش را در پشت گردن خود احساس کنید. سپس به آرامی سر خود را بالا بیاورید و به یک سمت خم کنید تا شانه مخالف کشیده شود. سپس، شیب را در سمت مخالف تکرار کنید.

در حالی که بازوهای خود را پشت سر خود نگه دارید و یک تسمه یا حوله ورزشی در دست بگیرید، به آرامی تیغه های شانه خود را به سمت یکدیگر حرکت دهید و قفسه سینه خود را باز کنید. چانه خود را بالا بیاورید تا به بالا نگاه کنید. با نزدیک‌تر کردن دست‌هایتان روی بند یا حوله، کشش را عمیق‌تر کنید. این کشش برای تشویق انعطاف پذیری و همچنین بهبود دامنه حرکتی شانه ها عالی است.

 

کلمات مرتبط :

تمرینات فیزیوتراپی برای درد شانه – فیزیوتراپی تخصصی شانه در غرب تهران – بهترین فیزیوتراپی غرب تهران – مرکز فیزیوتراپی در سردار جنگل

مقالات بیشتر

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

question_answer0
فیزیوتراپی اختلالات کف لگن یک روش موثر در مدیریت این اختلالات است که در کلینیک فیزیوتراپی پاک در غرب تهران…
بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار

question_answer0
بی‌ اختیاری ادرار شایع‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند، اما همچنان موضوعی است که بسیاری از…
کمردرد

کمردرد

question_answer0
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات جسمی است که افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند به دلایل…
اختلال عملکرد کف لگن

اختلال عملکرد کف لگن

question_answer1 دیدگاه
اختلال عملکرد کف لگن از مشکلات شایع در بین زنان است که البته در مردان نیز ممکن است رخ دهد…
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

question_answer0
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی یک روش موثر درمانی است که می تواند کیفیت زندگی را تا حد زیادی بهبود بخشد.…
بیوفیدبک تراپی

بیوفیدبک تراپی

question_answer0
بیوفیدبک تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که به افراد کمک می کند تا بر عملکردهای فیزیولوژیکی که معمولا…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست