فیزیوتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی

فیزیوتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی

فیزیوتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی شاخه‌ای از فیزیوتراپی است که هم برای ورزشکاران و هم بازیکنان معمولی که دچار آسیب دیدگی شده‌اند، طراحی می‌شود.

فیزیوتراپی ورزشی شکل تخصصی فیزیوتراپی است که برای کمک به آسیب‌ها یا شرایطی که در حین فعالیت‌های ورزشی ایجاد می‌شود طراحی شده است. این روش ها شامل درمان عملی و توانبخشی است. چه یک ورزشکار حرفه ای باشید و چه در ابتدای برنامه ورزشی خود، فیزیوتراپی ورزشی می تواند یک روش درمانی مناسب برای شما باشد.

فعالیت‌های ورزشی، چه حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای، می‌تواند باعث کشیدگی عضلات یا حتی آسیب‌های جدی شود. اگر به این مشکلات توجه پزشکی و درمان مناسب داده نشود، ممکن است بدتر شوند. با این حال، اکنون می توان این آسیب های ناخواسته را با استفاده از فیزیوتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی کاهش داد و از تکرار مجدد آنها جلوگیری کرد. شما می توانید با استفاده از تکنیک ها و تمرینات مختلف عملکرد خود را به حداکثر برسانید و از آسیب های بعدی جلوگیری کنید. فیزیوتراپی ورزشی به شما کمک می کند تا در اسرع وقت به روشی ایمن و موثر به مسیر خود بازگردید. شرایط درمان شده از طریق فیزیوتراپی ورزشی از آسیب های عصبی، رباط یا عضله تا سایر اختلالات اسکلتی عضلانی متفاوت است.

حوزه های کلیدی فیزیوتراپی ورزشی شامل:

  • بررسی و تشخیص صدمات
  • شناسایی علت آسیب
  • طراحی یک برنامه درمانی فردی
  • توانبخشی
  • برنامه برای بهبود عملکرد ورزشی

فیزیوتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی

آسیب های ورزشی آسیب هایی هستند که نیاز به مراقبت حداکثری دارند. یک فیزیوتراپیست ورزشی از نزدیک با ورزشکار و تیم کار می کند تا الزامات یک ورزش خاص را شناسایی کند و بهترین نتیجه را بعد از آسیب در عملکرد به دست آورد.

بسته به هر ورزش، یک برنامه توانبخشی سفارشی برای کمک به ورزشکار برای بازگشت به ورزش طراحی شده است.

فیزیوتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی در واقع می تواند روش های درمانی مختلفی را ارائه دهد. رویکردهای درمانی نسبت به کمردرد و گردن درد در بیماران معمولی با تکنیک های درمانی مختلفی که در ورزش درمانی و عمدتاً در توانبخشی حرکتی استفاده می شود، بررسی می شود. به عنوان مثال، بسیاری از افراد معمولی برای تناسب اندام از دویدن استفاده می کنند، اما به دلیل فقدان راهنمایی و دانش با صدمات دست و پنجه نرم می کنند.

بسته به نوع آسیب، چند هفته یا چند ماه طول می کشد تا فرد به طور کامل بهبود یابد. یک فیزیوتراپیست با انجام تمرینات ملایمی که بافت ها و ماهیچه های آسیب را تحریک می کند، به فرد کمک می کند تا حرکت فیزیکی کامل قبل از سطح آسیب را بازیابی کند. فیزیوتراپیست ها به تدریج تمرینات کششی و تقویتی مختلفی را با کاهش درد معرفی می کنند. فیزیوتراپیست های ورزشی برنامه های بازیابی سفارشی شده را بر اساس نوع آسیب ارائه می دهند تا کل روند بهبودی را بهتر تسهیل کنند.

انواع مختلف ورزش هایی که نیاز به فیزیوتراپی دارند کدامند؟

بازیکنان در هر لحظه در معرض آسیب هستند، آسیب هایی به سر، صورت، شانه، بازو، ران و زانو در ورزشکاران محتمل است. اقدامات مختلفی برای جلوگیری از آسیب با اطمینان از گرم شدن مناسب عضلات و مفاصل وجود دارد. از چرخ دنده ها با استفاده از تجهیزات ایمنی و انجام تمرینات خنک کننده مناسب استفاده می شود. تمرینات باید زیر نظر یک فیزیوتراپیست آموزش دیده و مجرب انجام شود.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی – فیزیوتراپی ورزشی در غرب تهران – فیزیوتراپی در سردار جنگل – فیزیوتراپی در پونک – فیزیوتراپی در صادقیه – فیزیوتراپی در باغ فیض

مقالات بیشتر

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

question_answer0
فیزیوتراپی اختلالات کف لگن یک روش موثر در مدیریت این اختلالات است که در کلینیک فیزیوتراپی پاک در غرب تهران…
بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار

question_answer0
بی‌ اختیاری ادرار شایع‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند، اما همچنان موضوعی است که بسیاری از…
کمردرد

کمردرد

question_answer0
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات جسمی است که افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند به دلایل…
اختلال عملکرد کف لگن

اختلال عملکرد کف لگن

question_answer1 دیدگاه
اختلال عملکرد کف لگن از مشکلات شایع در بین زنان است که البته در مردان نیز ممکن است رخ دهد…
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

question_answer0
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی یک روش موثر درمانی است که می تواند کیفیت زندگی را تا حد زیادی بهبود بخشد.…
بیوفیدبک تراپی

بیوفیدبک تراپی

question_answer0
بیوفیدبک تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که به افراد کمک می کند تا بر عملکردهای فیزیولوژیکی که معمولا…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست