فیزیوتراپی شانه

فیزیوتراپی شانه

فیزیوتراپی شانه

در ابتدا پروتکل توانبخشی برای آسیب های شانه اغلب شامل محافظت، استراحت، یخ و تمرینات ملایم برای حفظ حرکت بدون درد است.

پس از مراحل اولیه، فیزیوتراپیست شما را از طریق یک برنامه فردی از دامنه حرکتی و تمرینات تقویتی راهنمایی می کند که به شما کمک می کند به کارهایی که دوست دارید و باید انجام دهید بازگردید.

فیزیوتراپیست های شما که در توانبخشی شانه تخصص دارند، ممکن است از تکنیک های دیگری مانند نوار چسب، حرکت مفصل و درمان بافت نرم و/یا تکنیک های سوزن خشک برای بهبود نتیجه آسیب شانه شما استفاده کنند.

رایج ترین آسیب های شانه

بورسیت. بورس کیسه های کوچک پر از مایع هستند که در مفاصل بدن یافت می شوند. اینها به عنوان بالشتک بین استخوان ها عمل می کنند، اما ممکن است ملتهب شوند که می تواند منجر به تورم و درد شود. این می تواند توانایی درگیر شدن با فعالیت های روزمره مانند لباس پوشیدن یا آرایش کردن مو را کاهش دهد.

تاندونوپاتی روتاتور کاف. روتاتور کاف ممکن است به دلیل بار بیش از حد روی بافت دردناک و ضعیف شود. این معمولاً می تواند به دلیل انجام کارهای تکراری در موقعیت های نامناسب یا چالش برانگیز یا تغییرات دژنراتیو در بافت باشد. فیزیوتراپی شانه در درمان این آسیب بسیار کمک کننده است.

پارگی تاندون روتاتور کاف. پارگی تاندون می تواند ضخامت جزئی یا کامل باشد. آنها می توانند از صدمات حاد یا تغییرات دژنراتیو که با افزایش سن و استفاده بیش از حد رخ می دهد رخ دهند.

ناپایداری شانه. ناپایداری شانه به زمانی اطلاق می شود که سازه هایی که برای متمرکز کردن توپ در مفصل سوکت عمل می کنند، به طور موثر این را حفظ نمی کنند. این می تواند زمانی رخ دهد که استخوان بازو به طور جزئی (معروف به سابلوکساسیون) یا به طور کامل (معروف به دررفتگی) از حفره خود خارج شود. این می تواند باعث پارگی و شل شدن رباط ها، تاندون ها و ماهیچه های اطراف مفصل شود و بنابراین دررفتگی می تواند به طور مکرر رخ دهد. بی ثباتی شانه همچنین می تواند به دلیل ویژگی های مادرزادی مفصل یا اعمال تکراری در موقعیت های خاص ایجاد شود.

آرتریت شانه. در حالی که انواع مختلفی از آرتریت وجود دارد، شایع ترین نوع آرتریت که در مفصل شانه دیده می شود، آرتروز است که اغلب به دلیل ساییدگی و پارگی ایجاد می شود.

فیزیوتراپی شانه

یکی از اجزای بسیار مهم توانبخشی شانه، تمرینات تقویتی است. مفصل شانه توسط چندین ماهیچه از جمله تثبیت کننده های کتف و عضلات روتاتور کاف احاطه شده است. این عضلات برای حرکت و تثبیت مفصل شانه بسیار مهم هستند. برای داشتن دامنه حرکتی طبیعی شانه و جلوگیری از ریزتروما به مفصل شانه، این عضلات باید قدرت کافی داشته باشند و به طور هماهنگ کار کنند. علاوه بر این، درد و بی حرکتی طولانی مدت به دنبال آسیب دیدگی شانه، مانند شکستگی یا جراحی، باعث ضعف عضلات شانه می شود. بنابراین، یکی از عناصر مهم برنامه توانبخشی شانه، تمرینات تقویتی برای شانه است.

فیزیوتراپی بعد از شکستگی شانه

اکثر شکستگی‌های شانه به یک دوره بی‌حرکتی شانه در بند نیاز دارند. شکستگی و متعاقب آن بی حرکتی می تواند فیزیولوژی و بیومکانیک شانه را تغییر دهد که مانع از عملکرد طبیعی شانه می شود. فیزیوتراپی شانه به طور کلی برای آموزش و راهنمایی شما در مورد بازگشت تدریجی به فعالیت به روشی ایمن با توجه به جدول زمانی مناسب درمان و ارائه تمرینات فیزیوتراپی و درمان دستی برای بازیابی تحرک و قدرت مفصل بسیار توصیه می شود تا به شما امکان بازگشت به حداکثر را بدهد.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی شانه – فیزیوتراپی در ستاری شمالی – فیزیوتراپی در غرب تهران

مقالات بیشتر

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

question_answer0
فیزیوتراپی اختلالات کف لگن یک روش موثر در مدیریت این اختلالات است که در کلینیک فیزیوتراپی پاک در غرب تهران…
بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار

question_answer0
بی‌ اختیاری ادرار شایع‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند، اما همچنان موضوعی است که بسیاری از…
کمردرد

کمردرد

question_answer0
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات جسمی است که افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند به دلایل…
اختلال عملکرد کف لگن

اختلال عملکرد کف لگن

question_answer1 دیدگاه
اختلال عملکرد کف لگن از مشکلات شایع در بین زنان است که البته در مردان نیز ممکن است رخ دهد…
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

question_answer0
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی یک روش موثر درمانی است که می تواند کیفیت زندگی را تا حد زیادی بهبود بخشد.…
بیوفیدبک تراپی

بیوفیدبک تراپی

question_answer0
بیوفیدبک تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که به افراد کمک می کند تا بر عملکردهای فیزیولوژیکی که معمولا…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست