فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل شانه

فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل شانه

فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل شانه یک یا دو روز پس از جراحی شروع می شود. یک فیزیوتراپیست در بیمارستان به شما یاد می دهد که چگونه تمرینات خاص و کارهای ساده را انجام دهید. همچنین در مورد حرکات خاصی که باید اجتناب کنید به شما گفته می شود. فیزیوتراپیست شما ممکن است به شما یاد دهد که چگونه:

  • با خیال راحت داخل و از رختخواب خارج شوید.
  • آتل خود را بردارید و به درستی بپوشید.
  • لباس بپوشید در حالی که شانه خود را در وضعیت ایمن نگه دارید.

پس از بازگشت به خانه، حتماً از آنها سؤال کنید که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. این سوالات ممکن است شامل نحوه مدیریت درد پس از جراحی و تورم با درمان یخ باشد.

فیزیوتراپیست شما همچنین تمرینات ملایمی را برای کمک به بهبود و کاهش سفتی به شما آموزش می دهد. ممکن است در چند روز یا چند هفته اول به کمک دوستان یا خانواده در انجام فعالیت های روزانه نیاز داشته باشید. تا چند هفته بعد از جراحی نمی توانید رانندگی کنید. برای کمک به بهبودی، پس از جراحی از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید. اگر دیابت یا عدم تحمل گلوکز دارید، با پزشک خود برای مدیریت وضعیت خود پس از جراحی همکاری کنید.

فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل شانه

هنگامی که از بیمارستان مرخص می شوید، ادامه فیزیوتراپی ضروری است. جراح و فیزیوتراپیست شما به عنوان یک تیم با شما همکاری خواهند کرد تا بهبودی ایمن شما را تضمین کنند. حتما با فیزیوتراپیست خود صحبت کنید تا بهترین تعادل ورزش و استراحت را بیابید. تمرینات مختلفی در نقاط خاصی پس از جراحی تجویز می شود. فیزیوتراپیست شما در هر مرحله از بهبودی، مواردی را که برای شما بهترین هستند را به شما آموزش می دهد. برنامه درمانی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تمرینات دامنه حرکتی مهم است که در دو تا شش هفته اول پس از جراحی، شانه خود را به طور ناگهانی یا با هیچ نیرویی حرکت ندهید. فیزیوتراپ شما با حرکات ملایم در جهت های مختلف به شما کمک می کند تا به بهبودی کمک کند. اینها ممکن است حرکات غیرفعال باشند که فیزیوتراپیست شما برای شما انجام می دهد یا حرکات فعالی که خودتان انجام می دهید. فیزیوتراپ شما همچنین تمرینات ملایمی را برای انجام در خانه به شما آموزش می دهد. و ممکن است تمرینات دامنه حرکتی برای آرنج و دست را بیاموزید تا از سفتی در هنگام پوشیدن زنجیر جلوگیری کنید.

تمرینات تقویتی از جمله مهم ترین تمرینات فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل شانه است. در ابتدا، می‌توانید یک توپ یا بتونه را فشار دهید تا در حین قرار گرفتن در بند، چنگ خود را محکم نگه دارید. از آنجایی که تحرک شما در عرض چند هفته یا چند ماه برمی گردد، فیزیوتراپیست شما را از طریق یک برنامه تقویت شانه راهنمایی می کند. زمانی که زمان مناسب باشد، فیزیوتراپیست شما ممکن است از شما بخواهد از نوارها و وزنه های مقاومتی برای انجام تمرینات تقویتی ملایم استفاده کنید.

آموزش عملکردی. فیزیوتراپ شما به شما کمک می کند تا حرکات روزمره شانه را به دست آورید. آنها به شما می آموزند که چگونه با خیال راحت فعالیت هایی را که برای مراقبت از خود برای شما مهم هستند انجام دهید. حتماً به فیزیوتراپیست خود قسمت هایی از زندگی خود را که برایتان مهم است بگویید. آنها برنامه درمانی شما را برای نیازهای خاص شما طراحی خواهند کرد.

آموزش شغلی و ورزشی. همانطور که قدرت و حرکت شما افزایش می یابد، فیزیوتراپیست شما یک برنامه سفارشی طراحی می کند تا به شما کمک کند به وظایف شغلی خود بازگردید. اینها ممکن است شامل رسیدن، هل دادن یا حمل حرکات باشد. همچنین اگر قصد دارید به یک ورزش بازگردید، ممکن است آموزش های مخصوص ورزش را دریافت کنید. فیزیوتراپیست شما یک برنامه ورزشی در خانه یا مرکز تناسب اندام بر اساس نیازهای شخصی شما ایجاد می کند.

آیا می توان از این آسیب یا وضعیت پیشگیری کرد؟

تعویض شانه معمولا یک جراحی انتخابی است. اگر متوجه شدید که شانه شما دردناک است و توانایی استفاده از آن را از دست داده اید، فیزیوتراپیست می تواند کمک کند. یک برنامه ورزشی به درستی طراحی شده ممکن است به شما کمک کند تا جراحی را به تاخیر بیندازید یا حتی از آن اجتناب کنید. یک فیزیوتراپ می تواند به شما یاد دهد که چگونه درد خود را مدیریت کنید و حرکت را بازیابی کنید. برنامه درمانی منحصر به فرد شما می تواند بر روی وضعیت بدنی شما یا یادگیری تمرینات ایمن برای قدرت و انعطاف تمرکز کند. یک مفصل شانه پایدار و سالم به فعالیت منظم و تمرینات مکرر برای قدرت نیاز دارد. فیزیوتراپیست شما یک برنامه تمرینی انفرادی برای رفع نیازها و اهداف خاص شما طراحی خواهد کرد.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی پاک خدمات تخصصی فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل شانه را ارائه می دهد.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی شانه – درمان درد شانه با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی پس از جراحی شانه – بهترین مرکز فیزیوتراپی غرب تهران

مقالات بیشتر

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

question_answer0
فیزیوتراپی اختلالات کف لگن یک روش موثر در مدیریت این اختلالات است که در کلینیک فیزیوتراپی پاک در غرب تهران…
بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار

question_answer0
بی‌ اختیاری ادرار شایع‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند، اما همچنان موضوعی است که بسیاری از…
کمردرد

کمردرد

question_answer0
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات جسمی است که افراد در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند به دلایل…
اختلال عملکرد کف لگن

اختلال عملکرد کف لگن

question_answer1 دیدگاه
اختلال عملکرد کف لگن از مشکلات شایع در بین زنان است که البته در مردان نیز ممکن است رخ دهد…
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

فیزیوتراپی در اختلالات جنسی

question_answer0
فیزیوتراپی در اختلالات جنسی یک روش موثر درمانی است که می تواند کیفیت زندگی را تا حد زیادی بهبود بخشد.…
بیوفیدبک تراپی

بیوفیدبک تراپی

question_answer0
بیوفیدبک تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که به افراد کمک می کند تا بر عملکردهای فیزیولوژیکی که معمولا…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست